В XXI столітті цифровий етикет ― це неформальна основа як бізнес-листувань, так і особистих переписок. А особливо важливо правильно зарекомендувати себе незнайомій людині чи потенційному партнеру. 
Цифровий етикет – досить поширений термін. Він про те, які правила етикету існують і продовжують створюватися у спілкуванні в мережі Інтернет. Прогрес можливостей не стоїть на місці, а отже варто бути у курсі того, як чемно себе поводити і заохочувати до цього інших. Просто спробуйте знайти це в пошуковику: ви здивуєтеся. як багато статей про це написано! Перш за все це потрібно вам, аби ваші друзі в Інтернеті поважали вас і ваш простір. Щоб через надокучливі телефонні дзвінки та смс-ки не доводилось ставити телефон в авіарежим. Щоб на вас не поширювали в Інтернеті спамні групи та бесіди.Аби не доводилось слухати довжелезні аудіо-повідомлення, слхати які у вас немає можливості, часу або бажання.[1]
Настільки соціальні мережі та інтернет-ресурси в цілому ввійшли в повсякденне життя людей – сфери бізнесу та особисті стосунки, що стали предметом для вивчення та дослідження антропологами, психологами, соціологами та іншими науковцями. Звідси виник цифровий етикет – поради, які допоможуть заощадити нерви та час вам, вашим друзям та колегам, позбавлять від надмірної завантаженості інформацією, яка вже й так оточує нас всюди. 
Розглянемо декілька рекомендацій цифрового етикету. 
Інформаційні технології проникли в усі сфери нашого повсякденного життя, як в професійну діяльність, так і особисте спілкування. Незалежно від сфери ми використовуємо одні й ті ж засоби комунікації, через що стираються всі межі. Однак тепер ми самі змушені стежити за тим, щоб для всього залишалося своє місце. Наприклад, відомі випадки, коли співробітники іменитих компаній одним репостом запису, що відображала лише їх власна думка, могли викликати безліч питань до самої компанії. За брендами і їх сторінками в соцмережах спостерігають, щоб дізнатися найновішу інформацію про їхню діяльність, зрозуміти ставлення до новин і реакцію на них, визначити політику на ринку і т.д. Тому якщо одна і та ж соціальна мережа служить вам як для робочих завдань, так для особистих, тоді відмінним рішенням може бути реєстрація відповідних «альтер-его» у вигляді різних акаунтів, щоб уникнути можливих непорозумінь і коментарів. Така практика стає все більш поширеною. Так, на першій сторінці ви робите заяви від імені компанії, поширюєте новини щодо вашої сфери діяльності і, можливо, ведете ділову переписку. Другий профіль - тут ваше особисте життя, фото головних подій в житті, спілкування з друзями, шейрінг і публікація заміток, які відображають тільки вашу особисту позицію, а тому не можуть оцінюватися з позиції діяльності компанії.[2]
Шанобливо ставитеся до авторського права. Якщо в своїх публікаціях в соціальних мережах ви використовуєте чужий матеріал - завжди вказуйте джерело. Інтернет став не тільки доброю нагодою для того, щоб заявити про себе і свою творчість іншим, але і відмінним засобом, щоб відстояти свої права, в тому числі і авторські. І навряд чи варто сподіватися на те, що присвоєння результатів чужої інтелектуальної діяльності залишиться непоміченим. До того ж, справжній автор має право подати до суду. Але навіть якщо він цього не зробить, ваша професійна репутація все одно може постраждати.

Ведіть ділову переписку правильно. Завжди приділяйте увагу темі листа. По-перше, вона повинна бути обов'язково. По-друге, з неї має бути максимально зрозуміло, навіщо ви пишете людині. Також завжди використовуйте функцію «прихованої копії», якщо одержувачів кілька і не передбачається, що вони повинні бачити адреси один одного. У той же час завжди ставте в копію листа ту людину, яка згадується в тексті. Так ви проявляєте відкритість намірів, завдяки чому буде простіше вести діалог. Якщо у вашого листа кілька одержувачів, то натискайте кнопку «відповісти всім», тільки коли дійсно кожен з учасників розмови повинен прочитати вашу відповідь відправнику. Також не перевантажуйте листи важкими вкладеннями. Для цих цілей краще всього використовувати хмарні сховища і в листі вказувати посилання на потрібний файл. Зважайте на те, що багато перевіряють пошту за допомогою сервісів в телефоні, і переглянути вкладення за посиланням буде набагато зручніше. [2]

Тобто особливість цифрового етикету в тому, що будь-яке правило можна пояснити не тільки принципами ввічливості і взаємної поваги, але і технологічними особливостями цифрового середовища. Наприклад, чому вважається небажаним відправляти ділові листи в неробочий (і тим більше нічний) час? Тому що у більшості людей на смартфонах стоять повідомлення, і ваш нічний емейл просто розбудить вашого адресата. Або чому вважається поганим тоном заводити для організації сторінку в соціальній мережі в форматі особистого, а не публічного аккаунта? Тому що організація таким чином задарма намагається отримати можливості активної взаємодії з аудиторією (лайкать, коментувати, додавати в друзі). При цьому організація втрачає доступ до великої кількості функцій корпоративних акаунтів і ризикує бути заблокованою соціальною мережею.[3]

Аби бути толерантним – достатньо дотримуватися цих правил. Аби люди поводились до вас так само – поширте цю інформацію для друзів. Та не бійтесь наголошувати на тому, що саме вам не подобається. Бо це ваш комфорт і спокій.


Коментарі